Nп/п : 57 из 81
 От   : Graham J                            2:5075/128        08 июн 23 09:11:03
 К    : Boris                                                 08 июн 23 11:18:12
 Тема : Re: Switch of email clients
----------------------------------------------------------------------------------
                                                                                 
@MSGID: 1@dont-email.me> 465ca251
@REPLY:
e30d08df
@REPLYADDR Graham J <nobody@nowhere.co.uk>
@REPLYTO 2:5075/128 Graham J
@CHRS: CP866 2
@RFC: 1 0
@RFC-Message-ID: 1@dont-email.me>
@RFC-References:
<g52s7i1g7ukur8ma5npdb0d8qn2o76vfq0@4ax.com> <XnsB01BB6243FEHT1@cF04o3ON7k2lx05.lLC.9r5>

@TZUTC: 0100
@PID: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64;
rv:91.0) Gecko/20100101 Firefox/91.0 SeaMonkey/2.53.16
@TID: FIDOGATE-5.12-ge4e8b94
Boris wrote:

[snip]


> Any ideas what`s going on/how to fix?

This was a known problem with old email clients and slow (dial-up) 
internet connections.

The process should download all the messages, then go through the list 
again and check each message in turn against the local "keep messages on 
server until" rule.  If that test shows the copy on the server can be 
deleted, it does so, otherwise it leaves it alone; and marks the local 
copy as "received OK".

Clearly a silly algorithm: it should have downloaded and checked, and 
deleted if necesary, each message in turn.  That way any failure in the 
process would have left only the failing message on the server, not all 
the messages.

If any part of the first pass through the messages fails (even if it 
appears to have completed OK to you, the user) then the next attempt 
does not match the messages on the server with those held locally, and 
the process downloads all the messages again.  I have seen this happen 
where the mail server has failed and is restored from a backup.

If the mail server does not support IMAP (there are some that still 
don`t) the only resolution is to use webmail or the cPanel tool (or 
equivalent) provided by the mail hosting company to delete all the 
email.  Then wait for a few new emails and try again.

By contrast IMAP does a better job of matching downloaded emails against 
those on the server.  It might fail on a corrupt email and force you to 
use another tool to delete just that message.  It only deletes emails 
off the server if you explicitly tell it to do so, by deleting your 
local copy - either one-by-one or in bulk using a rule or whatever. 
Even then, those emails are not actually deleted from the server - they 
are simply marked accordingly.

Client implementations vary but it is then usually necessary to 
explicitly run some sort of "purge" operation to tell the server to 
really delete those marked messages.  Some mail servers automate this 
for you by removing the oldest messages once the storage quota is 
exceeded, or some similar arbitrary rule.  Otherwise further incoming 
emails are rejected and the sender sees a "mailbox full" message.  So 
naive users don`t see any new messages and probably don`t recognise 
there is a problem unless somebody rings them up with "why haven`t you 
responded to my email?".


-- 
Graham J
 --- Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
Firefox/91.0 SeaMonkey/2.53.16
 * Origin: A noiseless patient Spider (2:5075/128)
SEEN-BY: 5005/49 5015/255 5019/40 5020/715 848 1042
4441 12000 5030/49 1081
SEEN-BY: 5075/128 6078/80
@PATH: 5075/128 5020/1042 4441



   GoldED+ VK   │                                                 │   09:55:30    
                                                                                
В этой области больше нет сообщений.

Остаться здесь
Перейти к списку сообщений
Перейти к списку эх