Nп/п : 78 из 100
 От   : John Pollard                        2:5075/128        20 сен 23 11:33:59
 К    : Kobac                                                 20 сен 23 21:38:03
 Тема : Re: Weirdness with account title in register window
----------------------------------------------------------------------------------
                                                                                 
@MSGID:
<6c679c69-5ac9-4b24-9dc3-f79f621b1f2bn@googlegroups.com> 9ac02cb0
@REPLY: 2@dont-email.me> 390d44ed
@REPLYADDR John Pollard <8plus7isf@gmail.com>
@REPLYTO 2:5075/128 John Pollard
@CHRS: CP866 2
@RFC: 1 0
@RFC-References: 1@dont-email.me>
2@dont-email.me>
@RFC-Message-ID:
<6c679c69-5ac9-4b24-9dc3-f79f621b1f2bn@googlegroups.com>
@TZUTC: -0700
@PID: G2/1.0
@TID: FIDOGATE-5.12-ge4e8b94
On Tuesday, September 19, 2023 at 6:38:24 PM UTC-5, Kobac wrote:
> On 09/19/2023 19:32, Kobac wrote: 
> > A little while back, I changed all of the account names in my Quicken 
> > file to include an em dash (using ALT+0151 on my keyboard) as opposed to 
> > a regular dash because it just looked better when looking at the account 
> > names in the account bar. 
> > 
> > Today I was in Quicken and noticed that any account name that had the em 
> > dash in its name had been truncated in the upper left of the register 
> > window, with the last 3 characters of the account name being replaced 
> > with an ellipsis (...). Name length did not appear to be a factor since 
> > it happened even with accounts containing only ten characters, including 
> > spaces. I started changing the em dashes back to regular dashes and the 
> > full account names then appeared in the register window. 
 
> > Has this happened to anyone else 

 I can reproduce it in 552.20 and R50.16. It also happens in Q2017
... but not in Q2013.

> > and does anyone know *why* this happens?

Not really. 

Quicken may not even realize that it is happening or why.

Or perhaps they intentionally changed the way they processed 
characters in the account register row that holds the Account Name 
and the Account Action Bar - thinking no one would be using (or
needing to use) undocumented ascii characters in their account names).

An en-dash does not exhibit the problem in any of 
the above Quicken versions.

> I should mention I`m using the latest Quicken version 27.1.52.20 
> under Windows 10 Pro version 22H2.

I`m using the same Windows version.

Since the problem is easy to reproduce; I suggest you create a 
Quicken test file with one account that demonstrates the problem.
Then use the Quicken Help > Report a problem feature to tell
Quicken about the problem - and send the test data file with the 
report. Don`t expect an answer from Quicken.
--- G2/1.0
 * Origin: usenet.network (2:5075/128)
SEEN-BY: 5001/100 5005/49 5015/255 5019/40 5020/715
848 1042 4441 12000
SEEN-BY: 5030/49 1081 5058/104 5075/128
@PATH: 5075/128 5020/1042 4441



   GoldED+ VK   │                                                 │   09:55:30    
                                                                                
В этой области больше нет сообщений.

Остаться здесь
Перейти к списку сообщений
Перейти к списку эх