Nп/п : 81 из 100
 От   : Kobac                               2:5075/128        22 сен 23 17:25:25
 К    : John Pollard                                          22 сен 23 00:29:04
 Тема : Re: Weirdness with account title in register window
----------------------------------------------------------------------------------
                                                                                 
@MSGID: 1@dont-email.me> e38bc6ba
@REPLY:
<6c679c69-5ac9-4b24-9dc3-f79f621b1f2bn@googlegroups.com> 9ac02cb0
@REPLYADDR Kobac

@REPLYTO 2:5075/128 Kobac
@CHRS: CP866 2
@RFC: 1 0
@RFC-Message-ID: 1@dont-email.me>
@RFC-References: 1@dont-email.me>
2@dont-email.me> <6c679c69-5ac9-4b24-9dc3-f79f621b1f2bn@googlegroups.com>
@TZUTC: -0400
@PID: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64;
rv:102.0) Gecko/20100101 Thunderbird/102.15.1
@TID: FIDOGATE-5.12-ge4e8b94
On 09/20/2023 14:33, John Pollard wrote:
> On Tuesday, September 19, 2023 at 6:38:24 PM UTC-5, Kobac wrote:
>> On 09/19/2023 19:32, Kobac wrote:
>>> A little while back, I changed all of the account names in my Quicken
>>> file to include an em dash (using ALT+0151 on my keyboard) as opposed to
>>> a regular dash because it just looked better when looking at the account
>>> names in the account bar.
>>>
>>> Today I was in Quicken and noticed that any account name that had the em
>>> dash in its name had been truncated in the upper left of the register
>>> window, with the last 3 characters of the account name being replaced
>>> with an ellipsis (...). Name length did not appear to be a factor since
>>> it happened even with accounts containing only ten characters, including
>>> spaces. I started changing the em dashes back to regular dashes and the
>>> full account names then appeared in the register window.
>   
>>> Has this happened to anyone else

 > I can reproduce it in 552.20 and R50.16. It also happens in
Q2017 ... but not in Q2013.

>>> and does anyone know *why* this happens?

> Not really.

> Quicken may not even realize that it is happening or why.

> Or perhaps they intentionally changed the way they processed
> characters in the account register row that holds the Account Name
> and the Account Action Bar - thinking no one would be using (or
> needing to use) undocumented ascii characters in their account names).

> An en-dash does not exhibit the problem in any of
> the above Quicken versions.

>> I should mention I`m using the latest Quicken version 27.1.52.20
>> under Windows 10 Pro version 22H2.

> I`m using the same Windows version.

> Since the problem is easy to reproduce; I suggest you create a
> Quicken test file with one account that demonstrates the problem.
> Then use the Quicken Help > Report a problem feature to tell
> Quicken about the problem - and send the test data file with the
> report. Don`t expect an answer from Quicken.

Thanks, John. I think I`ll set up that test file and send it to them.
 --- Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
Thunderbird/102.15.1
 * Origin: A noiseless patient Spider (2:5075/128)
SEEN-BY: 5001/100 5005/49 5015/255 5019/40 5020/715
848 1042 4441 12000
SEEN-BY: 5030/49 1081 5058/104 5075/128
@PATH: 5075/128 5020/1042 4441



   GoldED+ VK   │                                                 │   09:55:30    
                                                                                
В этой области больше нет сообщений.

Остаться здесь
Перейти к списку сообщений
Перейти к списку эх