Nп/п : 85 из 100
 От   : John Pollard                        2:5075/128        27 сен 23 10:53:49
 К    : Taxed and Spent                                       27 сен 23 20:55:03
 Тема : Re: How do I delete an invoice account item in "choose an invoice accou
----------------------------------------------------------------------------------
                                                                                 
@MSGID:
<2d9f36ce-1509-4056-bf01-eb8a5551bbf2n@googlegroups.com> 6356f7fe
@REPLY: 1@dont-email.me> 221a1dc8
@REPLYADDR John Pollard <8plus7isf@gmail.com>
@REPLYTO 2:5075/128 John Pollard
@CHRS: CP866 2
@RFC: 1 0
@RFC-References: 1@dont-email.me>
@RFC-Message-ID:
<2d9f36ce-1509-4056-bf01-eb8a5551bbf2n@googlegroups.com>
@TZUTC: -0700
@PID: G2/1.0
@TID: FIDOGATE-5.12-ge4e8b94
On Wednesday, September 27, 2023 at 5:57:32 AM UTC-5, Taxed and Spent wrote:

> Quicken Home and Business, Version R52.20, Build 27.1.52.20 Windows 10 

> When trying to enter an invoice, a drop down list appears for me to 
> "choose an invoice account". One of the original two invoice accounts 
> has been deleted, and I would like to skip this step. How do I delete 
> the blank invoice account as a choice here? 

I created a New test file in R52.20. In that New file:
- I created one Business checking account
- I created an A/R account ("Customer Invoices")
- I added the "Create Invoice" icon to the Quicken Toolbar
- I clicked the "Create Invoice" icon in the Toolbar and was taken directly 
to the "New Customer Invoice" form in the "Customer Invoices" account
- I exited the New Customer Invoice form
- I created a second A/R account ("Customer Invoices 2")
- I clicked the "Create Invoice" icon in the Toolbar and was presented 
with a dropdown to select the desired A/R account. 
Selecting either account took me directly to the "
New Customer Invoice" form in the selected account
- I deleted the A/R account "Customer Invoices 2"
- I clicked the "Create Invoice" icon in the Toolbar, and was taken directly 
to the "New Customer Invoice" form in the only remaining A/R account, 
the "Customer Invoices" account

I assume that is the result you would like to get ... but are not. 
Frankly, I don`t have any good ideas to explain why 
you would not get the same result I did. 

I`m assuming that you truly "deleted" your second invoice account 
(rather than just "hiding" it). 

When you say 
"How do I delete the BLANK invoice account as a choice here?" 
[emphasis added], that is a bit concerning. 
If the account is really deleted, 
there should be no "blank" choice in the Create Invoice dropdown.

You could try Validating (and SuperValidating).

--- G2/1.0
 * Origin: usenet.network (2:5075/128)
SEEN-BY: 5001/100 5005/49 5015/255 5019/40 5020/715
848 1042 4441 12000
SEEN-BY: 5030/49 1081 5058/104 5075/128
@PATH: 5075/128 5020/1042 4441



   GoldED+ VK   │                                                 │   09:55:30    
                                                                                
В этой области больше нет сообщений.

Остаться здесь
Перейти к списку сообщений
Перейти к списку эх