Nп/п : 87 из 100
 От   : Taxed and Spent                     2:5075/128        27 сен 23 14:28:12
 К    : John Pollard                                          27 сен 23 00:30:03
 Тема : Re: How do I delete an invoice account item in "choose an invoice accou
----------------------------------------------------------------------------------
                                                                                 
@MSGID: 1@dont-email.me> 8995a570
@REPLY:
<2d9f36ce-1509-4056-bf01-eb8a5551bbf2n@googlegroups.com> 6356f7fe
@REPLYADDR Taxed and Spent
<nospamplease@nonospam.com>
@REPLYTO 2:5075/128 Taxed and Spent
@CHRS: CP866 2
@RFC: 1 0
@RFC-Message-ID: 1@dont-email.me>
@RFC-References: 1@dont-email.me>
<2d9f36ce-1509-4056-bf01-eb8a5551bbf2n@googlegroups.com>
@RFC-Reply-To: nospamplease@nonospam.com
@TZUTC: -0700
@PID: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64;
rv:102.0) Gecko/20100101 Thunderbird/102.15.1
@TID: FIDOGATE-5.12-ge4e8b94
On 9/27/2023 10:53 AM, John Pollard wrote:
> On Wednesday, September 27, 2023 at 5:57:32 AM UTC-5, Taxed and Spent wrote:

>> Quicken Home and Business, Version R52.20, Build 27.1.52.20 Windows 10
>>
>> When trying to enter an invoice, a drop down list appears for me to
>> "choose an invoice account". One of the original two invoice accounts
>> has been deleted, and I would like to skip this step. How do I delete
>> the blank invoice account as a choice here?

> I created a New test file in R52.20. In that New file:
> - I created one Business checking account
> - I created an A/R account ("Customer Invoices")
> - I added the "Create Invoice" icon to the Quicken Toolbar
> - I clicked the "Create Invoice" icon in the Toolbar and was taken directly
> to the "New Customer Invoice" form in the "Customer Invoices" account
> - I exited the New Customer Invoice form
> - I created a second A/R account ("Customer Invoices 2")
> - I clicked the "Create Invoice" icon in the Toolbar and was presented
> with a dropdown to select the desired A/R account.
> Selecting either account took me directly to the "
> New Customer Invoice" form in the selected account
> - I deleted the A/R account "Customer Invoices 2"
> - I clicked the "Create Invoice" icon in the Toolbar, and was taken directly
> to the "New Customer Invoice" form in the only remaining A/R account,
> the "Customer Invoices" account

> I assume that is the result you would like to get ... but are not.
> Frankly, I don`t have any good ideas to explain why
> you would not get the same result I did.

> I`m assuming that you truly "deleted" your second invoice account
> (rather than just "hiding" it).

> When you say
> "How do I delete the BLANK invoice account as a choice here?"
> [emphasis added], that is a bit concerning.
> If the account is really deleted,
> there should be no "blank" choice in the Create Invoice dropdown.

> You could try Validating (and SuperValidating).


I validated previously for other reasons and this issue remained.

I now see I have a hidden invoice account, and when I unhide it it 
becomes a choice in the menu bar.  I assume if I delete this invoice 
account, the need for a selection will go away.  I am now pondering if I 
want to delete that invoice account or just keep it hidden again.  It 
would be nice if I only have one unhidden invoice account that I didn`t 
have to make the choice.  Any thoughts?

Thanks.
 --- Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
Thunderbird/102.15.1
 * Origin: A noiseless patient Spider (2:5075/128)
SEEN-BY: 5001/100 5005/49 5015/255 5019/40 5020/715
848 1042 4441 12000
SEEN-BY: 5030/49 1081 5058/104 5075/128
@PATH: 5075/128 5020/1042 4441



   GoldED+ VK   │                                                 │   09:55:30    
                                                                                
В этой области больше нет сообщений.

Остаться здесь
Перейти к списку сообщений
Перейти к списку эх