AVIATION----------------- < Пред. | След. > -- < @ > -- < Сообщ. > -- < Эхи > --
 Nп/п : 68 из 100
 От   : Aviation HQ                         2:292/854         01 дек 23 01:09:40
 К    : All                                                   01 дек 23 03:18:05
 Тема : Ural Air A320 in a corn field
----------------------------------------------------------------------------------
                                                                                 
@MSGID: 2:292/854 07142948
@TZUTC: 0200
 The 159 passengers of Ural Airlines flight 1383, which landed in a
Russian cornfield in September, will receive a thousand euros in compensation
per person. This is much less than they are entitled to. Some reports
mention pilot error as the cause of the ditch. The aircraft is still out
in the field.
 
 The 159 passengers, who all got off the A320 unscathed, received
100,000 rubles, which is a thousand euros. International treaties on
compensation for civil aviation accidents contain much higher amounts. Ural
Airlines, based in Yekaterinburg, says it is nevertheless adhering to the
rules.
 
 There were 159 passengers and six crew members on board the Ural
Airlines A320 on September 12. The plane was en route from Sochi to Omsk
when the pilots reported hydraulic problems just before landing and made
a go-around. They wanted to divert to Novosibirsk airport because of
the longer runway. However, the additional distance was 600 kilometers.
 
 Partly because the landing gear doors could no longer close and
there was a strong headwind, the aircraft consumed a lot of fuel and
they could not reach Novosibirsk. The captain chose to land the Airbus
in a wheat field near the village of Kamenka. The crew carried out
the emergency landing very successfully: none of the occupants suffered
any significant injuries. The passengers and crew were later evacuated by
land.
 
Who is to blame?
 
 The Russian authorities have now looked into the situation, but
their conclusions are not clear. In some reports, the pilots - both of
whom have been suspended - are blamed: they should have landed in Omsk,
because the captain should have known that he did not have enough fuel to
reach Novosibirsk in the first place.
 
 Other researchers defend the crew. A theory that is also doing the
rounds in Russian aviation circles is that Ural Airlines has used inferior
parts for repairs due to the Western boycott. The airline has denied
this.
 
 In the meantime, the A320 is still in the cornfield. The aircraft
has not suffered any major damage and could technically fly again, but
Ural Airlines does not yet know how the aircraft can be removed. Taking
off and using the field as a runway is one option, albeit a risky
one. Other solutions are not yet available.
 
 And the harsh winter is approaching in the area, with lots of snow
and extremely low temperatures. The company now appears to have chosen
to pack the aircraft and look for new options for salvaging the Airbus
in the spring of 2024.

--- DB4 - 20230201
 * Origin: AVIATION ECHO HQ (2:292/854)
SEEN-BY: 80/1 103/705 124/5016 153/757 203/0 221/0
1 229/426 240/1120 5832
SEEN-BY: 280/464 5003 292/854 8125 301/1 335/364
341/66 234 396/45 423/120
SEEN-BY: 460/58 467/888 633/280 712/848 770/1
4500/1 5001/100 5005/49
SEEN-BY: 5020/400 715 848 1042 4441 12000 5030/49
1081 5061/133 5075/128
SEEN-BY: 5090/958
@PATH: 292/854 280/464 467/888 5020/1042 4441



   GoldED+ VK   │                                                 │   09:55:30    
                                                                                
В этой области больше нет сообщений.

Остаться здесь
Перейти к списку сообщений
Перейти к списку эх