AVIATION----------------- < Пред. | След. > -- < @ > -- < Сообщ. > -- < Эхи > --
 Nп/п : 81 из 100
 От   : Aviation HQ                         2:292/854         22 фев 24 23:13:57
 К    : All                                                   22 фев 24 01:17:01
 Тема : Airbus A350-1000ULR for Qantas delayed (ULR = Ultra Long Range)
----------------------------------------------------------------------------------
                                                                                 
@MSGID: 2:292/854 1e0f4f32
@TZUTC: 0200
 Qantas will have to wait at least six months longer for the
A350-1000ULR, which is intended for direct flights from Sydney to London and New
York. The CEO of Airbus said this on Thursday. The reason is that
regulators are demanding a new design of fuel tanks for ultra-long flights.
 
 Qantas launched Project Sunrise in 2017: nonstop flights from the
Australian east coast to Europe and eastern North America. The carrier asked
both Boeing and Airbus about the design of a modified aircraft that
could handle these distances.
 
 The choice was between the Boeing 787-10 and the Airbus A350-1000.
The pandemic delayed the procedure, but in 2022 Qantas finally announced
its choice for Airbus.
 
 The European manufacturer has since been working on adapting the
A350-1000 into an ultra-long-range version. Technically, this mainly concerns
the fuel tanks. With the smaller Airbus A350-900ULR, which is already in
use with Singapore Airlines, Airbus has managed to increase the fuel
capacity in the wings, so that an additional tank was not required.
 
 The plan was to also do this with the larger A350-1000ULR, but the
chosen solution is not to the satisfaction of the aviation authorities in
Europe. "Regulators have asked us to redesign the center tank for the
ultra-long version of the A350 intended for Project Sunrise," Airbus CEO
Christian Scherer told Reuters at the Singapore Airshow on Thursday.
 
 Qantas was expected to take delivery of the first A350-1000ULR at
the end of next year, but this has now been pushed back at least six
months to early 2026. The Australian carrier has an outstanding order for
twelve aircraft of this type.
 
 As it stands now, the first direct flights will be from Sydney to
London and from Sydney to New York in the second half of 2026. Later,
other destinations in Europe and North America may also be served from
airports on the Australian east coast. are flown with the A350-1000ULR.

--- DB4 - 20230201
 * Origin: AVIATION ECHO HQ (2:292/854)
SEEN-BY: 80/1 103/705 124/5016 153/757 154/30 203/0
221/0 1 229/426 240/1120
SEEN-BY: 240/5832 280/464 5003 292/854 2226 8125
301/1 335/364 341/66 234
SEEN-BY: 396/45 423/120 460/58 467/888 633/280
712/848 770/1 3634/12 4500/1
SEEN-BY: 5001/100 5005/49 5020/400 715 848 1042
4441 12000 5030/49 1081
SEEN-BY: 5061/133 5075/128 5090/958
@PATH: 292/854 280/464 467/888 5020/1042 4441



   GoldED+ VK   │                                                 │   09:55:30    
                                                                                
В этой области больше нет сообщений.

Остаться здесь
Перейти к списку сообщений
Перейти к списку эх