Nп/п : 63 из 100
 От   : The Real Bev                        2:5075/128        30 сен 23 09:32:10
 К    : Chris                                                 30 сен 23 19:36:02
 Тема : Re: One-time security code texts fail to arrive but texts sent from oth
----------------------------------------------------------------------------------
                                                                                 
@MSGID: 1@dont-email.me> 13b1a540
@REPLY: 1@dont-email.me> f81cb2ec
@REPLYADDR The Real Bev <bashley101@gmail.com>
@REPLYTO 2:5075/128 The Real Bev
@CHRS: CP866 2
@RFC: 1 0
@RFC-Message-ID: 1@dont-email.me>
@RFC-References: 1@dont-email.me>
2@dont-email.me> 1@dont-email.me> 1@dont-email.me>
@TZUTC: -0700
@PID: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:68.0)
Gecko/20100101 Firefox/68.0 Thunderbird/68.12.1
@TID: FIDOGATE-5.12-ge4e8b94
On 9/30/23 1:11 AM, Chris wrote:
> The Real Bev <bashley101@gmail.com> wrote:
>> On 9/29/23 9:14 AM, AJL wrote:
>>> On 9/29/2023 4:48 AM, NY wrote:
>>> 
>>>> My mother has a Samsung Android phone (not sure of the exact model)
>>>> with a Vodafone monthly-billing SIM.
>>>> 
>>>> Various web sites which send a one-time security code by text
>>>> message fail to deliver a code - so it`s not a problem that is
>>>> confined to one site.
>>>> 
>>>> But if I send her a text to the same number from my Android phone,
>>>> it arrives.
>>>> 
>>>> Any suggestions as to how to investigate and fix this? Can mobile
>>>> phone carriers such as Vodafone enable diagnostics that record the
>>>> receipt of the text to their system and then the forwarding of it to
>>>> the phone?
>>> 
>>> Most of my sensitive sites give me a choice of email or text for the
>>> security code. If this choice is available, perhaps a workaround?
>> 
>> That would be nice, but they asked for my cell number long ago and 
>> insist on using it now -- with no other option.  

> That doesn`t sound right. There should always be an alternative. What
> happens if your phone is stolen?  Or you change number?

I will have to deal with their Customer Service function in one way or 
another.  I have found that people who say that my call is important to 
them are lying through their teeth.  If I had to do it I would probably 
regard the investment of an hour of my time as the price I have to pay.

>> Moreover, they say I 
>> only have to do it once, but they lie -- every damn time I contact them 
>> they have to send me a text code.  

> That`s usually because you don`t retain the cookie. I have the same as I
> set Firefox to never store them permanently.

I accept every cookie that anyone wants to give me and I don`t bother to 
delete them.  I figure any resources they waste trying to figure out how 
to sell me stuff is to MY benefit.


-- 
Cheers, Bev
   Just as you cannot explain snow to a summer insect, so also you cannot
   explain ski resorts to someone who walks uphill willingly.     --ErikL





 --- Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:68.0) Gecko/20100101
Firefox/68.0 Thunderbird/68.12.1
 * Origin: None, as usual (2:5075/128)
SEEN-BY: 5001/100 5005/49 5015/255 5019/40 5020/715
848 1042 4441 12000
SEEN-BY: 5030/49 1081 5075/128
@PATH: 5075/128 5020/1042 4441



   GoldED+ VK   │                                                 │   09:55:30    
                                                                                
В этой области больше нет сообщений.

Остаться здесь
Перейти к списку сообщений
Перейти к списку эх