Nп/п : 37 из 100
 От   : Spalls Hurgenson                    2:5075/128        26 сен 23 17:16:42
 К    : candycanearter07                                      26 сен 23 00:19:02
 Тема : Re: Free Fahrenheit Remasters (but only if you own the original)
----------------------------------------------------------------------------------
                                                                                 
@MSGID: <80h6hidj3je99h00ecnl900u2etpk4echf@4ax.com>
5510cb44
@REPLY: 2@dont-email.me> 3f82a86f
@REPLYADDR Spalls Hurgenson
<spallshurgenson@gmail.com>
@REPLYTO 2:5075/128 Spalls Hurgenson
@CHRS: CP866 2
@RFC: 1 0
@RFC-Message-ID:
<80h6hidj3je99h00ecnl900u2etpk4echf@4ax.com>
@RFC-References:
<nab3hi5l3tjs1h31qer74g3sp9g2mtc739@4ax.com> <dem4hi1srag8qskr2bl7fj3rkvogjacsif@4ax.com>
<evq5hil9dd4nffd2ei2jvoauvs0ru9789v@4ax.com> 2@dont-email.me>
@TZUTC: -0400
@TID: FIDOGATE-5.12-ge4e8b94
On Tue, 26 Sep 2023 09:58:05 -0500, candycanearter07 <no@thanks.net>
wrote:
>On 9/26/23 09:50, Spalls Hurgenson wrote:

>> "Heavy Rain" actually has a more streamlined and toned-down version of
>> the mechanic. So if that game`s controls annoyed you, you`ll dislike
>> "Fahrenheit`s" controls even more.

>Well, was Heavy Rain released after?

Yes, about five years. Quantic Dreams generally releases on a 5-year
schedule (usually one game per console generation)

Omikron: Nomad Soul1999 (Dreamcast)
Indigo Prophecy 2005 (PS2)
Heavy Rain2010 (PS3)
Beyond Two Souls2015 (PS4)
Detroit: Become Human2018 (PS4)
Under the Waves2023 (PS5)

All their games from 2005 more or less have used the same style of
gameplay mechanics ("Omikron" being the exception; it`s not good
either, but it is radically different), but each iteration has
generally improved over the earlier one. A major criticism of
"Fahrenheit" was regarding its controls and mechanics and - at least
to some degree - the developers took that to heart and worked to
improve it in the sequel. Similar things happened with each game that
followed, and, thanks to this iteration "Detroit" (arguably) has
/good/ controls... IF you one of those people who like that sort of
gameplay. I just don`t happen to be one of them.

"Heavy Rain" is just generally less fiddly than "Fahrenheit", with
fewer annoying QTEs: they were usually shorter, less complex in length
and number of key-presses, with those actions relating more clearly to
the on-screen action. "Beyond" and "Detroit" marginally improved in
this area too (the biggest improvement in "Detroit" was to its story
rather than its mechanics, however). I found "Fahrenheit"
incomprehensibly clunky to play, but "Beyond" was bearable... it was
the story that drove me away more than anything else. 

(no comment on "Under the Waves"; I hadn`t even known of this game`s
existence until writing this response ;-)

So, I think there`s been definite improvement over each iteration.
Still, making a game with `bearable` controls after twenty years of
game design isn`t really much of an accomplishment.


--- Forte Agent 2.0/32.652
 * Origin: usenet.network (2:5075/128)
SEEN-BY: 5001/100 5005/49 5015/255 5019/40 5020/715
848 1042 4441 12000
SEEN-BY: 5030/49 1081 5058/104 5075/128
@PATH: 5075/128 5020/1042 4441



   GoldED+ VK   │                                                 │   09:55:30    
                                                                                
В этой области больше нет сообщений.

Остаться здесь
Перейти к списку сообщений
Перейти к списку эх