Nп/п : 66 из 100
 От   : Spalls Hurgenson                    2:5075/128        29 сен 23 11:15:45
 К    : H1M3M                                                 29 сен 23 18:18:02
 Тема : Re: What`s the most hated game you love?
----------------------------------------------------------------------------------
                                                                                 
@MSGID: <k0qdhil3mkp2nvg9ib0ibt38b7a7gmjlu9@4ax.com>
1f28dfa3
@REPLY: 1@dont-email.me> 7eb5f6b6
@REPLYADDR Spalls Hurgenson
<spallshurgenson@gmail.com>
@REPLYTO 2:5075/128 Spalls Hurgenson
@CHRS: CP866 2
@RFC: 1 0
@RFC-Message-ID:
<k0qdhil3mkp2nvg9ib0ibt38b7a7gmjlu9@4ax.com>
@RFC-References:
<e9bc90f5-5bac-40aa-94d2-91d21ba9cee0n@googlegroups.com> 1@dont-email.me> <iovahipnbv0svivqq0t60hhlbdmmm0lcq5@4ax.com>
1@dont-email.me>
@TZUTC: -0400
@TID: FIDOGATE-5.12-ge4e8b94
On Fri, 29 Sep 2023 08:41:47 +0200, H1M3M <wipnoah@gmail.com> wrote:

>Spalls Hurgenson wrote:
>
>> Hey, "Heretic" was beloved on release. I remember the endless
>> discussion about the game here on c.s.i.p.g.action! It was never
>> destined to outshine "Doom" but it was generally received quite
>> favorably.
>
>Guess the info on internet (mostly reviews from the era) do not 
>correlate with user opinions from back when it released. I did not try 
>Heretic until 1997 or 1998 when I had my first PC (a P166 MMX, btw; 
>currently being repaired and retrofitted), but talking about it would 
>get me replies like "You are playing a pixelated game without polygons" 
>and "Why play that at 320x200 when you could be playing Duke Nukem 3d at 
>640x480?", from both the Quake / Unreal crowd, and the Build engine 
>die-hard fans.

Seeing as "Heretic" came out in 1994 and "Duke Nukem 3D" released in
1996, I don`t think there were a lot of suggestions that people should
be playing DN3D intead. Similarly, "Quake" - which more or less
jumpstarted the 3D revolution (yes, I see you there, "Descent" fans!*)
also released more than a year later than Heretic. So I don`t think
that there was a lot of bitching about "Heretic" being sprite-based.
Pretty much /all/ FPS games (especially on DOS) at the time were
sprite-based and were played at 320x240.

Admittedly, "Heretic" got a lot of love simply because it was based on
the "Doom" engine (what we now call idTech1), and not everybody was
entranced by it (myself, I`ve never really warmed up to the game,
although I adored the sequel). Still, it was quite favorably received,
both critically and here on c.s.i.p.g.action.

>PS: I do hope this time the text is getting correctly formatted to 72 
>characters per line. I just got into usenet News Group this week and I`m 
>still configuring SeaMonkey until I have time to learn how to use Emacs 
>properly.


Welcome to Usenet! We`re not dead yet! ;-)

(Just curious: are you a Reddit refugee? There seems to have been an
uptick in new faces here, and that seems to have coincided with the
Reddit meltdown)





-------------------              
* You too, "Terminator: Future Shock" fans!
--- Forte Agent 2.0/32.652
 * Origin: usenet.network (2:5075/128)
SEEN-BY: 5001/100 5005/49 5015/255 5019/40 5020/715
848 1042 4441 12000
SEEN-BY: 5030/49 1081 5058/104 5075/128
@PATH: 5075/128 5020/1042 4441



   GoldED+ VK   │                                                 │   09:55:30    
                                                                                
В этой области больше нет сообщений.

Остаться здесь
Перейти к списку сообщений
Перейти к списку эх