MEMORIES----------------- < Пред. | След. > -- < @ > -- < Сообщ. > -- < Эхи > --
 Nп/п : 39 из 87
 От   : Kurt Weiske                         1:218/700         28 авг 25 07:42:58
 К    : Mike Powell                                           28 авг 25 18:04:02
 Тема : Re: PI to 104 Decimal Places
----------------------------------------------------------------------------------
                                                                                 
@MSGID: 23385.memories@1:218/700 2d15fc4b
@REPLY: 26675.memoryln@1:2320/105 2d14ab2c
@TZUTC: -0700
@PID: Synchronet 3.21a-Win32 master/955e50fea Aug 09
2025 MSC 1942
@TID: SBBSecho 3.29-Win32 master/955e50fea Aug 09
2025 MSC 1942
@BBSID: REALITY
@CHRS: CP437 2
@FORMAT: flowed
-=> Mike Powell wrote to ED VANCE <=-

 MP> When I was younger I remember some folks having those fancy TI
 MP> calculators, and I also remember the "manual" was a pretty large one...
 MP> in my memory, it was at least as thick as the calculator.  ;)

 One of those teachers who make an impression on you was a calculus
 teacher I had in college. He had an interesting approach to come at
 problems from a different perspective to help you understand them.

 In the movie "Ender`s Game", when Ender says "The Enemy`s Gate is
 Always Down" and the perspective changes, I thought of his class.

 We were encouraged to buy programmable calculators - the stepwise kind
 where you could automate steps into the calculator as a procedure, then
 enter a series of X and Y values and it would step through them - a
 precursor to graphing calculators, as you`d have to plot them
 yourselves.

 The rich kids in the class brought HP 41C calculators. Oh, how I wanted
 one of those! I had to settle for a cheap Casio programmable with 30 or
 so program steps, total.

 My professor`s opinion was that computers would soon do all of the
 grunt work that mathmeticians did by hand now. With computers, you`d be
 freed to do the creative work and let the computers grind out the
 results.

 It struck a chord with me.

 A year before, I flunked a senior year high school math class and
 was required to take another course. The only one available mid-year
 was Computer Problem Solving, which inspired me to work with computers.

 If I hadn`t flunked that class, I would have completely missed the
 experience of the teacher who reinforced the value of computers as
 tools of computation and might not have been as inspired.

 Despite years of experience, I still enjoy doing computations and
 turning the calculator upside down to spell 80081E5. I suppose your
 inner child never *really* grows up.


 
--- MultiMail/Win v0.52
 * Origin: http://realitycheckbbs.org | tomorrow`s retro tech (1:218/700)
SEEN-BY: 10/0 1 50/109 80/1 102/401 103/1 705
124/5016 154/10 214/22 218/0 1
SEEN-BY: 218/215 601 610 700 810 840 860 880
221/1 6 229/426 240/1120 280/464
SEEN-BY: 301/1 113 335/364 341/66 712/848 5000/111
5020/329 715 846 848 1042
SEEN-BY: 5020/4441 12000 5030/49 1081 5058/104
5061/133 5075/128 5083/444
@PATH: 218/700 301/1 5020/1042 4441



   GoldED+ VK   │                                                 │   09:55:30    
                                                                                
В этой области больше нет сообщений.

Остаться здесь
Перейти к списку сообщений
Перейти к списку эх