MEMORIES----------------- < Пред. | След. > -- < @ > -- < Сообщ. > -- < Эхи > --
 Nп/п : 43 из 100
 От   : Daryl Stout                         1:19/33           26 сен 25 14:08:25
 К    : Ed Vance                                              26 сен 25 16:03:02
 Тема : Re: Todays Classic Ad
----------------------------------------------------------------------------------
                                                                                 
@MSGID: 10.fidonet_memories@1:19/33 2d3c1ab3
@REPLY: 26759.memoryln@1:2320/105 2d3b1e83
@TZUTC: -0500
@PID: Synchronet 3.21a-Win32 master/0e9549266 Sep 07
2025 MSC 1942
@TID: SBBSecho 3.29-Win32 master/0e9549266 Sep 07
2025 MSC 1942
@BBSID: TBOLTBBS
@CHRS: CP437 2
@FORMAT: flowed
Ed,

 >  On this day...
 >     He saw
 >     The train
 >     And tried to duck it
 >     Kicked first the gas
 >     And then the bucket
 >     Burma-Shave

 EV> While reading this poem I thought that it might be a favorite
 EV> of Yours and Mike since it topic is about Railroads.

  It is NO CONTEST betwen ANY vehicle and a train..whether it`s
just a locomotive running light (with no other cars), or if it`s
a fully loaded freight train.

  One locomotive is over 300 tons...and a fully loaded freight
train is over 12,000 tons (likely much higher). If it`s doing
over 50 mph, it can take from 1 to 3 miles to bring that train
to a stop, once the engineer "puts it in the big hole" (applies
the emergency brake)...and all the crew can do is "watch you die".

  It`s the equivalent of you driving your vehicle over a can of
soda pop or beer.

  They will NEVER seat me on a jury involving a grade crossing
incident...the laws of physics win every time.

  In a poem that The Good Lord gave me, called "No One Asks The
Engineer", it basically highlights the tragedy at a railroad
crossing, when a vehicle tried to beat the train. Normally, they
don`t even consider the thoughts or feelings of the crew...but
as the poem notes, many had to quit, and have recurring nightmares
over the incident, which was totally preventable. 

  The 2 verses I highlight are as follows:

Had I been the engineer on the train that day,
And if you asked me how I felt, here is what I`d say.

"There was no way that I could stop, or out of the way, swerve".
"They ran a red light at a crossing, and got what they deserved!!".

  You can read that poem at http://www.wx4qz.net/rxr.htm -- along
with a public service announcement I did for Operation Lifesaver,
the organization that promotes safety at highway grade crossings.

  It takes far more inertia to stop something moving, than it does
to get it moving from a dead stop. For that matter, many folks think
that they can stop just as quick on a wet, snowy, or icy pavement,
as they can on a dry street. It easily becomes "demolition derby".

  Across the Earth...we rush to beat:

1) The traffic lights at intersections.
2) The trains at railroad crossings.
3) The boats at draw bridges.

  But, we`ll stand patiently for 3 hours on the golf course.

  You figure it out.

Daryl, N5VLZ

... Try to beat a train to a railroad crossing, and you`ll be DEAD WRONG!!
=== MultiMail/Win v0.52
--- SBBSecho 3.29-Win32
 * Origin: The Thunderbolt BBS - Little Rock, Arkansas (1:19/33)
SEEN-BY: 19/25 33 38 41 50 50/109 103/705 106/987
124/5016 130/330 153/757
SEEN-BY: 154/10 30 203/0 221/0 1 6 229/426
240/1120 5832 263/1 280/464 5003
SEEN-BY: 280/5006 292/854 301/1 113 310/31 335/364
341/66 234 387/18 25
SEEN-BY: 396/45 423/120 460/58 467/888 633/280
712/848 770/1 5000/111
SEEN-BY: 5020/329 400 715 846 848 1042 4441 12000
5030/49 1081 5058/104
SEEN-BY: 5061/133 5075/128 5083/444
@PATH: 19/33 396/45 280/464 301/1 5020/1042 4441



   GoldED+ VK   │                                                 │   09:55:30    
                                                                                
В этой области больше нет сообщений.

Остаться здесь
Перейти к списку сообщений
Перейти к списку эх