Nп/п : 16 из 100
 От   : Jim Wilkins                         2:5075/128        26 сен 23 12:28:23
 К    : pyotr filipivich                                      26 сен 23 19:31:02
 Тема : Re: Oldies but goodies Re: deburring inside drilled tubing?
----------------------------------------------------------------------------------
                                                                                 
@MSGID: 1@dont-email.me> 5161ec9d
@REPLY: <tc06hippbmpegm6oniu4sjo55b54mbrg39@4ax.com>
97d133f5
@REPLYADDR Jim Wilkins <muratlanne@gmail.com>
@REPLYTO 2:5075/128 Jim Wilkins
@CHRS: CP866 2
@RFC: 1 0
@RFC-Message-ID: 1@dont-email.me>
@RFC-References:
<6hxId.68354$w62.50324@bgtnsc05-news.ops.worldnet.att.net> <980b04a9-30ff-44dc-9254-b2da270b2e43n@googlegroups.com>
<tc06hippbmpegm6oniu4sjo55b54mbrg39@4ax.com>
@TZUTC: -0400
@TID: FIDOGATE-5.12-ge4e8b94
"pyotr filipivich"  wrote in message 
news:tc06hippbmpegm6oniu4sjo55b54mbrg39@4ax.com...

Granted a little late, but something modeled on a brake cylinder
hone might work
pyotr filipivich

---------------------------

When I was hunting for low cost used components to build my bucket loader 
the owner of a hydraulics shop proudly showed me the large cylinder honing 
machine he had designed and built.

Apparently the bore needs to be very smooth but not necessary exactly round 
or straight, the seals can accommodate variations. It`s not like reboring an 
engine cylinder.

IIRC a former poster here had a business of resleeving brake cylinders with 
brass or bronze. 

--- Microsoft Windows Live Mail 16.4.3505.912
 * Origin: A noiseless patient Spider (2:5075/128)
SEEN-BY: 5001/100 5005/49 5015/255 5019/40 5020/715
848 1042 4441 12000
SEEN-BY: 5030/49 1081 5058/104 5075/128
@PATH: 5075/128 5020/1042 4441



   GoldED+ VK   │                                                 │   09:55:30    
                                                                                
В этой области больше нет сообщений.

Остаться здесь
Перейти к списку сообщений
Перейти к списку эх