Nп/п : 71 из 100
 От   : Joe Gwinn                           2:5075/128        29 сен 23 12:07:16
 К    : Jim Wilkins                                           29 сен 23 19:09:03
 Тема : Re: Electrical
----------------------------------------------------------------------------------
                                                                                 
@MSGID: <vnsdhi9pb0j7kvp7d1hbst7khsnboikhc4@4ax.com>
342f7f1f
@REPLY: 1@dont-email.me> 0a2df1e3
@REPLYADDR Joe Gwinn <joegwinn@comcast.net>
@REPLYTO 2:5075/128 Joe Gwinn
@CHRS: CP866 2
@RFC: 1 0
@RFC-Message-ID:
<vnsdhi9pb0j7kvp7d1hbst7khsnboikhc4@4ax.com>
@RFC-References: 1@dont-email.me>
<lyttreek6p.fsf@void.com> 3@dont-email.me> <ly1qeixdcf.fsf@void.com>
1@dont-email.me> <3lhchid8q6ln5r03p32od5do0atpb7jatj@4ax.com>
1@dont-email.me>
@TZUTC: -0400
@PID: ForteAgent/8.00.32.1272
@TID: FIDOGATE-5.12-ge4e8b94
On Fri, 29 Sep 2023 07:28:11 -0400, "Jim Wilkins"
<muratlanne@gmail.com> wrote:

>"Gerry"  wrote in message news:3lhchid8q6ln5r03p32od5do0atpb7jatj@4ax.com...
>
>I think it was aroun 1950 when Toronto and a large surrounding area
>switched over from 25 to 60 Hz. I remember visiting Mother`family and
>noticing how thier ligts all blinked. It cost the supplier a fortune
>to replace all the affected equipment!
>
>-----------------------------
>
>https://www.djtelectricaltraining.co.uk/downloads/50Hz-Frequency.pdf
>
>I don`t have references that explains why aircraft chose 400Hz to reduce 
>iron core weight and electric trains, the biggest early users, used 25Hz for 
>some good reason. Fukushima couldn`t get enough Diesel generator and 
>external power for the reactor cooling pumps at their frequency or 
>supplement it with power at the other frequency, which the media 
>misunderstood and reported as a problem with incompatible plugs.
 
Airplanes used 400 Hz because 400 Hz transformers are a fraction the
size and weight of that at 60 Hz.  

Servo systems and magnetic amplifiers on ships also used 400 Hz, for
the same reasons.

Trains used 25 Hz because propulsion motor systems for trains were
cheapest at that frequency, and soma worked at ~16 Hz.  Lower
frequency means lower motor speed means less gearing needed.

Another constraint was the ever-improving magnetic properties of
transformer core materials.  The 400 Hz stuff was not practical in the
early days of electric powered trains.

As for Fukushima, I no longer recall what caused the cooling systems
to fail, but it was not lack of diesel fuel, unless one thinks that
the Japanese Government would have been unable to buy a tanker ship
full of diesel fuel and station it on the wharf right in front of
Fukushima.  

Hmm.  I`m thinking that tsunami seawater inundation destroyed the
generators and electrical equipment, and maybe the cooling pump
electric motors.


Joe Gwinn
--- ForteAgent/8.00.32.1272
 * Origin: usenet.network (2:5075/128)
SEEN-BY: 5001/100 5005/49 5015/255 5019/40 5020/715
848 1042 4441 12000
SEEN-BY: 5030/49 1081 5058/104 5075/128
@PATH: 5075/128 5020/1042 4441



   GoldED+ VK   │                                                 │   09:55:30    
                                                                                
В этой области больше нет сообщений.

Остаться здесь
Перейти к списку сообщений
Перейти к списку эх