Nп/п : 88 из 100
 От   : Clare Snyder                        2:5075/128        29 сен 23 23:08:34
 К    : Joe Gwinn                                             29 сен 23 06:13:02
 Тема : Re: Electrical
----------------------------------------------------------------------------------
                                                                                 
@MSGID: <u54fhitue32ti284asts71dvfvsdctrnmt@4ax.com>
7eddda0c
@REPLY: <vnsdhi9pb0j7kvp7d1hbst7khsnboikhc4@4ax.com>
342f7f1f
@REPLYADDR Clare Snyder <clare@snyder.on.ca>
@REPLYTO 2:5075/128 Clare Snyder
@CHRS: CP866 2
@RFC: 1 0
@RFC-Message-ID:
<u54fhitue32ti284asts71dvfvsdctrnmt@4ax.com>
@RFC-References: 1@dont-email.me>
<lyttreek6p.fsf@void.com> 3@dont-email.me> <ly1qeixdcf.fsf@void.com>
1@dont-email.me> <3lhchid8q6ln5r03p32od5do0atpb7jatj@4ax.com> 1@dont-email.me>
<vnsdhi9pb0j7kvp7d1hbst7khsnboikhc4@4ax.com>
@TZUTC: -0400
@PID: ForteAgent/8.00.32.1272
@TID: FIDOGATE-5.12-ge4e8b94
On Fri, 29 Sep 2023 12:07:16 -0400, Joe Gwinn <joegwinn@comcast.net>
wrote:

>On Fri, 29 Sep 2023 07:28:11 -0400, "Jim Wilkins"
><muratlanne@gmail.com> wrote:
>
>>"Gerry"  wrote in message news:3lhchid8q6ln5r03p32od5do0atpb7jatj@4ax.com...
>>
>>I think it was aroun 1950 when Toronto and a large surrounding area
>>switched over from 25 to 60 Hz. I remember visiting Mother`family and
>>noticing how thier ligts all blinked. It cost the supplier a fortune
>>to replace all the affected equipment!
>>
>>-----------------------------
>>
>>https://www.djtelectricaltraining.co.uk/downloads/50Hz-Frequency.pdf
>>
>>I don`t have references that explains why aircraft chose 400Hz to reduce 
>>iron core weight and electric trains, the biggest early users, used 25Hz for 
>>some good reason. Fukushima couldn`t get enough Diesel generator and 
>>external power for the reactor cooling pumps at their frequency or 
>>supplement it with power at the other frequency, which the media 
>>misunderstood and reported as a problem with incompatible plugs.

>Airplanes used 400 Hz because 400 Hz transformers are a fraction the
>size and weight of that at 60 Hz.  
>
>Servo systems and magnetic amplifiers on ships also used 400 Hz, for
>the same reasons.
>
>Trains used 25 Hz because propulsion motor systems for trains were
>cheapest at that frequency, and soma worked at ~16 Hz.  Lower
>frequency means lower motor speed means less gearing needed.
>
>Another constraint was the ever-improving magnetic properties of
>transformer core materials.  The 400 Hz stuff was not practical in the
>early days of electric powered trains.
>
>As for Fukushima, I no longer recall what caused the cooling systems
>to fail, but it was not lack of diesel fuel, unless one thinks that
>the Japanese Government would have been unable to buy a tanker ship
>full of diesel fuel and station it on the wharf right in front of
>Fukushima.  
>
>Hmm.  I`m thinking that tsunami seawater inundation destroyed the
>generators and electrical equipment, and maybe the cooling pump
>electric motors.
>
>
>Joe Gwinn
another afvantage of 400hz for aircraft is higher RPM motors for
running Gyro instruments without vacuum. Also easier to filter
rectified DC in communication radios at higher frequency
--- ForteAgent/8.00.32.1272
 * Origin: A noiseless patient Spider (2:5075/128)
SEEN-BY: 5001/100 5005/49 5015/255 5019/40 5020/715
848 1042 4441 12000
SEEN-BY: 5030/49 1081 5058/104 5075/128
@PATH: 5075/128 5020/1042 4441



   GoldED+ VK   │                                                 │   09:55:30    
                                                                                
В этой области больше нет сообщений.

Остаться здесь
Перейти к списку сообщений
Перейти к списку эх