Nп/п : 91 из 100
 От   : Jim Wilkins                         2:5075/128        30 сен 23 07:56:06
 К    : Joe Gwinn                                             30 сен 23 15:01:03
 Тема : Re: Electrical
----------------------------------------------------------------------------------
                                                                                 
@MSGID: 1@dont-email.me> cd962adc
@REPLY: <vnsdhi9pb0j7kvp7d1hbst7khsnboikhc4@4ax.com>
342f7f1f
@REPLYADDR Jim Wilkins <muratlanne@gmail.com>
@REPLYTO 2:5075/128 Jim Wilkins
@CHRS: CP866 2
@RFC: 1 0
@RFC-Message-ID: 1@dont-email.me>
@RFC-References: 1@dont-email.me>
<lyttreek6p.fsf@void.com> 3@dont-email.me> <ly1qeixdcf.fsf@void.com>
1@dont-email.me> <3lhchid8q6ln5r03p32od5do0atpb7jatj@4ax.com> 1@dont-email.me>
<vnsdhi9pb0j7kvp7d1hbst7khsnboikhc4@4ax.com>
@TZUTC: -0400
@TID: FIDOGATE-5.12-ge4e8b94
"Joe Gwinn"  wrote in message 
news:vnsdhi9pb0j7kvp7d1hbst7khsnboikhc4@4ax.com...

Airplanes used 400 Hz because 400 Hz transformers are a fraction the
size and weight of that at 60 Hz.

---------------------------

I was looking for why they settled on that particular number. A friend who 
worked in advanced aerospace at [...] researched aircraft 28V DC and found 
that it had been chosen due to a discredited idea about corona discharge 
leakage at the low pressure of high altitude.
One source mentioned that iron losses increased rapidly as frequency rose 
above 400Hz. I tried higher frequency AC in a small Variac core to test it 
for a speaker crossover filter and found the losses quite high at 400Hz. It 
had clearly been value-engineered for 60Hz but not much higher.

https://www.powerstream.com/400hz-tutorial.htm
"Boeing 787 and Airbus A380
These modern aircraft have opted to do without the alternator speed 
regulator required to keep the frequency stable. Therefore their frequencies 
extend from about 360 Hz to 800 Hz depending on the speed of the engines."

--- Microsoft Windows Live Mail 16.4.3505.912
 * Origin: A noiseless patient Spider (2:5075/128)
SEEN-BY: 5001/100 5005/49 5015/255 5019/40 5020/715
848 1042 4441 12000
SEEN-BY: 5030/49 1081 5058/104 5075/128
@PATH: 5075/128 5020/1042 4441



   GoldED+ VK   │                                                 │   09:55:30    
                                                                                
В этой области больше нет сообщений.

Остаться здесь
Перейти к списку сообщений
Перейти к списку эх