Nп/п : 53 из 100
 От   : Commander Kinsey                    2:5075/128        30 сен 23 13:39:51
 К    : NY                                                    30 сен 23 15:41:03
 Тема : Re: OT: Brakes seizing on electric cars?
----------------------------------------------------------------------------------
                                                                                 
@MSGID: 0efc3306
@REPLY:
<B7ecnQpW0IOINWD5nZ2dnZfqn_adnZ2d@brightview.co.uk> 5467b494
@REPLYADDR Commander Kinsey <CK1@nospam.com>
@REPLYTO 2:5075/128 Commander Kinsey
@CHRS: CP866 2
@RFC: 1 0
@RFC-References:
<ho7ofjF1701U1@mid.individual.net> 1@dont-email.me>
1@dont-email.me>
<B7ecnQpW0IOINWD5nZ2dnZfqn_adnZ2d@brightview.co.uk>
@RFC-Message-ID:
@TZUTC: 0100
@PID: Opera Mail/1.0 (Win32)
@TID: FIDOGATE-5.12-ge4e8b94
On Sun, 10 Sep 2023 12:27:16 +0100, NY <me@privacy.net> wrote:

> On 10/09/2023 00:38, Commander Kinsey wrote:
>> On Mon, 28 Aug 2023 07:55:11 +0100, Brian <noinv@lid.org> wrote:
>>> True, you use the brakes less- at least you should aim to - but you still
>>> use them. If anything, regenerative braking is perhaps a misleading term.
>>
>> Nothing you`ve said seems to suggest it`s a misleading term.
>
> I tend to think of regenerative braking as doing something *useful* with
> the kinetic energy that is converted to electricity: feeding it back
> into the grid with trains/trams, or feeding it back into the batteries
> with battery electric cars.
>
> Feeding into a huge resistor is still regenerative,

 No it isn`t. The word regenerate means to recreate. You regenerate
your skin after injuring it. Putting it into a resistor is just slowing
the car down and making heat, just like a friction brake, but without
wearing the pads.

> but it is a waste of
> the energy unless it helps heat the inside of the car on a cold day.

 I wonder if any cars do that? They might also warm the battery.
They don`t like the cold.

> I imagine

> that

Superfluous word.

> battery EVs feed as much power into the battery as they
> can (subject to an upper limit on how quickly batteries can be charged)
> and any excess is dumped to a resistor.
>
> If a car is slowed from (for example) 70 mph to rest at a brisk but not
> emergency level of braking, what proportion of the energy (roughly) is
> converted back to useful energy in the battery, and what proportion goes
> as heat. Assuming braking is by regeneration to the maximum possible
> level, with the minium frictional braking that is needed.

Get one and try it, they usually tell you all sorts of shit on the dash.

I wonder why it`s called a dashboard?  There`s no hurry about it.
--- Opera Mail/1.0 (Win32)
 * Origin: Newshosting.com - Highest quality at a great price! www (2:5075/128)
SEEN-BY: 5001/100 5005/49 5015/255 5019/40 5020/715
848 1042 4441 12000
SEEN-BY: 5030/49 1081 5058/104 5075/128
@PATH: 5075/128 5020/1042 4441



   GoldED+ VK   │                                                 │   09:55:30    
                                                                                
В этой области больше нет сообщений.

Остаться здесь
Перейти к списку сообщений
Перейти к списку эх