AVIATION----------------- < Пред. | След. > -- < @ > -- < Сообщ. > -- < Эхи > --
 Nп/п : 27 из 100
 От   : Aviation HQ                         2:292/854         29 май 23 17:31:40
 К    : All                                                   29 май 23 21:09:07
 Тема : Sustainable Aviation fuels will increase fuel prices 25% by 2050
----------------------------------------------------------------------------------
                                                                                 
@MSGID: 2:292/854 17244605
@TZUTC: 0200
 The aviation sector will have to pay more if they switch from
regular aviation kerosene to more sustainable fuels. "They will never be
equal in price to kerosene." That is what CEO Dave Calhoun of aircraft
manufacturer Boeing told the Financial Times. Manufacturing scale needs to be
created and SAF needs to become more economic, "but I don`t think that
will ever happen," said Calhoun. More sustainable jet fuels or Sustainable
Aviation Fuels (SAF) are made from, for example, used cooking oil and frying
fat, biomass and animal fats. SAF currently accounts for less than 1
percent of aviation fuel consumption. The price is two to four times higher
than regular kerosene. SAF is now mixed with regular fuel.
 
 SAF is seen as an important way for aviation to reduce net carbon
dioxide emissions. The international aviation organization IATA wants to be
CO2 neutral by 2050. The use of fuel that consists entirely of SAF can
contribute 85 percent to this, but also hydrogen and synthetic fuels.
 
 IATA CEO Willie Walsh says that this involves high costs. Passengers
will notice this in ticket prices. "Passengers will have to pay more for
tickets. We have to be fair with customers. Airlines are not in a financial
position to absorb those costs, so that will be passed on to customers,"
said Walsh.
 
 IATA and lobby organization Airlines 4 Europe of European airlines
are constantly urging the European Commission to do more to stimulate
the production of SAF. In regulations recently adopted by the European
Parliament, it has been agreed that the fuel industry will be obliged to
supply more SAF. From 2025, airlines will gradually be required to use
more SAF. That can bring the price down again.
 
 A study published on Monday by the European interest group Transport
& Environment states that the costs of new fuels will lead to
significantly higher operational costs for airlines until 2050. SAF will increase
these by 24 percent, synthetic fuels or e-fuels will increase them by 25
percent and hydrogen will increase them by 27 percent.
 
 All costs combined for the production and transport of hydrogen plus
the design of a hydrogen aircraft until 2050 are calculated in the
study at 299 billion euros. One way to bring those costs down is to fly
less, so that less hydrogen is needed. And the European Union, but also
Great Britain, must subsidize the production of hydrogen and tax the use
of kerosene more heavily.

--- DB4 - 20230201
 * Origin: AVIATION ECHO HQ (2:292/854)
SEEN-BY: 1/120 123 15/0 18/0 80/1 90/1 105/81
106/201 123/0 126 131 170 180
SEEN-BY: 123/200 755 3001 129/305 135/115 138/142
146 153/7715 154/10 218/602
SEEN-BY: 221/1 222/2 226/30 227/114 229/110 112
113 307 317 400 426 428 470
SEEN-BY: 229/664 700 240/1120 250/1 261/38 275/100
1000 1000 280/464 282/1038
SEEN-BY: 282/1061 1062 291/111 292/854 8125 301/1
317/3 320/219 322/757
SEEN-BY: 335/364 342/11 200 396/45 460/58 467/888
633/280 712/848 1321 3634/0
SEEN-BY: 3634/12 12 56 57 4500/1 5001/100 5005/49
5020/848 1042 4441 12000
SEEN-BY: 5030/49 1081 5075/128 5090/958
@PATH: 292/854 229/426 153/7715 712/1321 3634/12
5020/1042 4441



   GoldED+ VK   │                                                 │   09:55:30    
                                                                                
В этой области больше нет сообщений.

Остаться здесь
Перейти к списку сообщений
Перейти к списку эх